Jul igen

Jag vaknade med lite ont i halsen.
Mor håller låda på nedervåningen, stökar och grejar med saker dock får jag en känsla av att det inte är på det här "juliga" sättet som det borde vara. Det är en hetsstädning som är i full gång, det är pga att morfar kommer hit några timmar. Jag tror inte att han kommer se att det är så trökigt som min mor tror att det är.
Just nu sopar hon det frusna alltanen utaför ytterdörren.
Jag gick upp när hon kom in i rummet där jag sov och började (inte skrika men) prata enormt högt om vad hon och pappa just pratade om i telefon. Eftersom hon stod 5 meter från min dörr när hon hade samtalet med far min så var det inte som att jag under några omständigheter kunde ha missat vad som sades.
Jag svarade inte på något hon sa för jag vet att det inte är lönt, eller det kommer snarare bara leda till att allt eskallerar. Jag räknade min vilopuls när jag gick upp...140.
Det känns inte så långt bort att bara ta bilen och åka någonstans.

Nu kom pappa, syster och hennes vännen Johan.
Det är i alla fall något bra.
Pappa stannar inte men han verkar ha en bra dag och det smittar lite.

Nela som jag pratar med på bdb som förövrigt verkar vara en awsome människa, frågade om inte jag och min syster bara kan göra vad vi vill på jul...emotionell utpresning.
Det är lite magiskt vilken vilken makt föräldrar har över en.
Jag avundas henne lite som inte firar jul.
Tolka det inte fel nu men jag gillar jul och hela stämnigen som KAN vara men jag tror aldrig jag upplevt den, den där riktigt amerikanska julen.
Men idag kunde jag lika gärna suttit själv, spelat tv-spel och druckit öl.

Nu tror jag att jag klagat klart.

God jul

Kommentarer
Postat av: Miccan

GOD JUL MIN ÄLSKLING!

2011-12-24 @ 14:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0